کارفرمانیوز مرجع مشاوره تخصصی کارفرمایان

مشاوره کسب و کار و فروش و بازاریابی وکیل و مشاور اداره کار مالی و مالیاتی و دیجیتال مارکتینگ

۱۳ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

مشاوره های غلط در حوزه اداره کار و بیمه پرسنل

مشاوره های غلط در حوزه اداره کار و بیمه پرسنل

راه حل های غلط برای دور زدن قانون کار

 

وکیل و مشاور اداره کار

 

پیرو دو پست قبلی در خصوص اشتباهات مهلک کارفرمایان در زمینه روابط کار به شرح سومین سهل انگاری شایع در این زمینه خواهیم پرداخت.

 

۳) تغییر عنوان پرسنل برای دور زدن قانون کار

 

بسیاری از مشکلات حوزه روابط کار کارفرمایان به استفاده آنان از مشاوره های غلط و غیرکارشناسانه عده ای کارشناس نمای کم سواد است که با پیشنهاد روش های غلط زمینه بروز خسارت های جبران ناپذیر را فراهم می کنند.
مثلا به کارفرمایانی که از پرداخت حق بیمه عاجزند توصیه می شود که با کارگر قرارداد پیمانکاری ببندند! غافل از این که عنوان قرارداد ماهیت آن را تغییر نمی دهد.کارفرما با اطمینان خاطری که می گیرد سالها این کار را ادامه می دهد و در صورت شکایت جرایم سنگینی متحمل می شوند.
در این مقال لازم به ذکر است بسیاری از این راهکارها مثل پرداخت نقدی جقوق،قراردادهای ۸۹ روزه! گرفتن چک و سفته سفیدامضا بدون قرارداد و احصای موارد استفاده و ... به مثابه سرابی در صورت بروز مشکل عمل می کنند و در اداره کار و دیگر مراجع مرتبط،نمی توانند کارفرما را از مسئولیت نجات دهند.

در پایان اضافه می کنم این که کاری را ده سال انجام می دهیم و تا کنون مشکلی برایمان بوجود نیامده دلیل بر درستی راهمان نبوده و اولین شکایت می تواند مقدمات تشکیل پرونده های مشابه در آینده را فراهم نماید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مشاور فروش و بازاریابی و وکیل اداره کار

اشتباه بیمه نکردن پرسنل توسط کارفرمایان

اشتباه بیمه نکردن پرسنل توسط کارفرمایان

پرداخت حق بیمه به کارکنان اکیدا ممنوع

 

حق بیمه کارکنان

 

در ادامه پست قبلی به یکی از اشتباهات فاحش کارفرمایی که به خلع سلاح وی در محاکم کار منجر می گردد می پردازیم :

 

۲) پرداخت حق بیمه به کارگر و بیمه نکردن وی

 

همانطوری که بارها اشاره کردیم هرگونه توافقی با پرسنل در جهت بیمه نکردن آنها باطل است و نمی توان حتی با سند محضری روی عدم پرداخت بیمه برای کارگر توافق کرد اما گاهی کارفرمایان گمان می کنند با پرداخت حق بیمه به پرسنل (حتی اگر آنها از مجاری دیگر و کارگاههای دیگر بیمه باشند)،تکلیف از آنها ساقط شده و مسئولیتی در خصوص بیمه نکردن پرسنل متوجه آنها نیست.
جالب این که عده ای از کارفرمایان پول حق بیمه را به کارگر پرداخت می کنند که نامبرده بصورت اختیاری خود را بیمه کند.
شوربختانه باید بگوییم هیچیک از این اشتباهات مهلک نمی تواند موجب رفع مسئولیت کارفرما وفق ماده ۱۴۸ قانون کار گردد و در صورت شکایت کارگر،کارفرما از دو تا ده برابر حق بیمه روز جریمه خواهد شد که می تواند به تعطیلی یک کسب و کار بیانجامد.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مشاور فروش و بازاریابی و وکیل اداره کار

اشتباه کارفرمایان در قرارداد کار سفید امضا

اشتباه کارفرمایان در قرارداد کار سفید امضا

خلع سلاح کارفرما در قرارداد سفید امضا

قرارداد کار

 

اشتباهات فاحشی در حوزه کارفرمایی هستند که بطور مرتب از روی ناآگاهی یا مشاوره افراد غیرمتخصص بوقوع می پیوندند و منجر به خسارات جبران ناپذیری برای شخص کارفرما و کسب و کار او می گردند.
در این پست و دو پست بعدی در مورد سه اشتباه فاحش حوزه روابط کار کارفرما با شما سخن خواهیم گفت.

 

۱) اخذ قرارداد کار سفید امضا از پرسنل

 

همانطور که بارها گفتیم فلسفه وجودی تنظیم و اجرای قرارداد کار استفاده از مزایای آن و قابلیت استناد به آن در آینده است که در موضوع بیان شده کارفرما در واقع خود را خلع سلاح کرده است زیرا عدم ذکر مدت و سفید امضا بودن قرارداد در صورت ارائه قرینه ای بر دائم بودن قرارداد است و در واقع با نداشتن آن تفاوتی ندارد.
در صورتی هم که کارفرما بعدا آن را تکمیل کرده و قصد استفاده بر علیه کارگر داشته باشد عمل وی سواستفاده از سفید امضا بوده و جرم محسوب می شود.
ضمن این که این نوع قرارداد قابلیت استناد در صورت بروز مشکل نخواهد داشت.

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مشاور فروش و بازاریابی و وکیل اداره کار

مرکز مشاوره فروش و کسب و کار در مازندران

مرکز مشاوره فروش و کسب و کار در مازندران

کارفرمانیوز مرجع مشاوره کارفرمایی و کسب و کار در مازندران

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مشاور فروش و بازاریابی و وکیل اداره کار

بهترین وکیل اداره کار در مازندران کیست

بهترین وکیل اداره کار در مازندران کیست

وکیل اداره کار

 

وکیل اداره کار در آمل بابل ساری نوشهر نور و تنکابن

رسیدگی به پرونده های اداره کار در هر اقلیمی با توجه به نوع مناسبات،اعضای رسیدگی کننده در اداره کار مربوطه و ... دارای فرایند مخصوص به خود است که سعی کردیم اطلاعات و تجربیات خود در این زمینه را با توجه به پرونده های بسیاری که بعنوان وکیل اداره کار در جریان آن قرار گرفتیم با شما به اشتراک بگذاریم.

همانطوری که می دانیم حوزه روابط کار یک حوزه تخصصی ست و وکیلی که برای دفاع انتخاب می کنید حتما باید متخصص و کارشناس قانون کار بوده و اطلاعات به روزی در این زمینه داشته باشد.متاسفانه در بسیاری از موارد وکلای حقوقی بدون تخصص و مطالعه وارد یک پرونده اداره کار می شوند و نتیجه درستی به بار نمی آورند.

بنظرم همه ما به درجه ای از آگاهی در اجتماع رسیدیم که با دو دقیقه صحبت تلفنی حتی،پی به تخصص و آگاهی وکیل اداره کار مربوطه ببریم و عدم توجه به این موضوع هم میتواند ما را به بیراهه بکشاند.آگاه باشید کارمند سابق اداره کار بودن هم نمی تواند دلیلی بر خوب بودن وکیل اداره کار باشد.و البته توصیه این است که وکیل مربوطه دارای اطلاعات حقوقی باشد تا از قدرت استدلال در جهت موفقیت موکل بهره مند گردد.

حال که ویژگی های یک وکیل اداره کار خوب را برشمردیم لازم به توضیح است روند رسیدگی در شهرهای مختلف مازندران متفاوت بوده و احتیاج به ذهنیت مناسب برای ورود در پرونده ها دارد.مثلا در آمل به دلیل بافت قبیله ای و آشنا بودن و فامیل بازی و ... بسیاری از شهروندان آملی سعی می کنند وکیل خود را از اقلیم دیگری انتخاب کنند تا شائبه ای در ذهنشان شکل نگیرد.این مسئله در شهرهایی مانند نور نوشهر و تنکابن و ... هم کم وبیش وجود دارد.

رسیدگی به پرونده های اداره کار در شهرهای بابل و ساری و حتی بابلسر نسبت به بقیه نقاط استان خصوصا در هیات تشخیص روند مطلوب تری دارد و در قائمشهر بعلت حضور رییس مطلع به حقوق در مرحله حل اختلاف نسبت به تشخیص موقعیت بهتری دارد.

در هر صورت بهترین وکیل اداره کار در مازندران کسی است که علاوه بر اشراف در حوزه روابط کار از موقعیت جغرافیایی و مناسبات آن آگاه بوده و با در اختیار گرفتن مدارک موکل قبل از شروع رسیدگی دفاع را مهندسی کند تا بتواند بهترین نتیجه ممکن را برای موکل خود به بار بیاورد.

 

در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر با کارشناسان حوزه روابط کار گروه مشاوران کارفرمانیوز مشاوره نمایید.

 

مشاور کسب و کار در مازندران

 

۶ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مشاور فروش و بازاریابی و وکیل اداره کار