مشاوره روابط کار اصولی برای شرکتها و پرسنل

 

وکیل و مشاور اداره کار در مازندران

 

بسیاری از شرکتها و موسسات در استان مازندران با درک اهمیت موضوع روابط کار ، نیاز استفاده از مشاور روابط کار در مجموعه خود را حس کرده اند و متاسفانه با توجه به عدم شناخت کافی در این حوزه انتخاب های مناسبی نداشته و گاها با خسارتهای بسیاری مواجه شده اند.از همین رو هر روزه پیامهای بسیاری دریافت می کنیم که کارفرمایان از ما سوالی تکراری را می پرسند : "بهترین مشاور و وکیل اداره کار در منطقه فعالیت ما کیست".بگذارید این پرسش را اینگونه مطرح کرده و به آن پاسخ دهیم که وکیل و مشاور اداره کار باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟ در واقع با شناخت این ویژگی ها و مشخصات می توانید تا حد زیادی متخصص موردنظرتان را در حوزه قانون کار شناسایی کنید.

اهمیت داشتن مشاور اداره کار برای شرکتها

واحد روابط کار یکی از تخصص های لازم در حوزه کسب و کار است که عدم توجه به این مقوله می تواند حتی کسب و کارها را به نابودی بکشاند.مشاور اداره کار به شرکتها و موسسات خصوصی کمک می‌کند تا چالش ها و ریسک‌های قانونی را شناسایی و مدیریت کنند. در واقع داشتن آگاهی از قوانین و مقررات حاکم بر روابط کار و الزامات قانونی، می‌تواند هم به بهبود روابط بین کارفرما و پرسنل کمک کند و هم بتواند از خسارات جبران پذیر و ناپذیر آینده جلوگیری کند.زمانی که کارفرماها با گرفتن یک اقرارنامه از تبعات بعدی در امان می ماندند به پایان رسیده و مشاور و وکیل اداره کار با تبیین کامل موارد مطروحه در قانون کار و تامین اجتماعی و دیگر مقررات حاکم بر روابط فیمابین کمک می کند با خیالی آسوده به دیگر امور حاکم بر کسب و کار بپردازید.

ویژگی های یک مشاور روابط کار خوب در مازندران

مازندران مهد حقوقدانهاست و اولین ویژگی وکیل اداره کار داشتن تحصیلات حقوقی به جهت درک و تفسیر درست قانون کار و دیگر قوانین مرتبط با روابط کار است.کارمند بازنشسته بودن مشاور ابدا شرط کافی برای مشاور و وکیل اداره کار شدن نیست و این امر در مذاکرات اولیه کارفرمایان بسیار قابل تشخیص است.متاسفانه ما در زمان قرارداد آنقدر در صدد قول گرفتن های واهی و پرداخت وجه کمتری هستیم که از ساده ترین مشخصات یک وکیل اداره کار غافل می مانیم.

هنر دیگر وکیل و مشاور اداره کار تبحر در برقراری ارتباط و مذاکره است که بااخص در حل اختلافات فیمابین و دفاع در پرونده های مطروحه تاثیرگدار است که در بسیاری از موارد این امر مغفول مانده است.اشراف بر قوانین و مقررات،آشنایی نسبی با امور مالی و پرداختی،مهارت نگارش و تبحر در تنظیم قرارداد،آشنایی کامل با جنس مشاوره و دارا بودن فن دفاع از دیگر مشخصات وکیل و مشاور اداره کار است.

برخی دیگر از مشخصات مشاور روابط کار مازندران

تسلط بر قوانین
 

قوانین حقوقی بسیار وسیع و گسترده می باشند. افرادی که به عنوان مشاور حقوقی شروع به فعالیت می کنند، باید تسلط کاملی بر این قوانین داشته باشند. زیرا در پرونده های مختلف و یا در مشاوره به شرکت ها و سازمان های مختلف، ممکن است مسائلی وجود داشته باشد که بسیار پیچیده باشند. اگر مشاور حقوقی نتواند درک درستی از قوانین و مقررات داشته باشد، نمی تواند به وظیفه خود که مشاوره بوده، به خوبی عمل کند. در نتیجه ممکن است مشکلات حقوقی بسیار زیادی به دنبال آن به وجود بیاید.
 

قدرت تصمیم گیری
 

یکی از مواردی که بسیار مهم و حائز اهمیت بوده، قدرت تصمیم گیری در هر شرایطی می باشد. زیرا همیشه ممکن است شرایط نرمال نباشد و نیاز باشد که شخص مشاور در یک شرایط ویژه و بحرانی تصمیمی را بگیرد، بدین ترتیب نیاز است تا از نظر ذهنی به چنان آمادگی برسند که بتوانند در شرایط مختلف بهترین تصمیمات را اتخاذ نمایند. زیرا معمولا این تصمیمات است که می تواند باعث موفقیت یک شرکت و یا سازمان گردد. بدین ترتیب تصمیماتی که مشاور حقوقی گرفته، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشند.
 

قدرت بیان
 

یکی دیگر از مهارت هایی که می توان برای یک مشاور حقوقی خوب بیان کرد، قدرت بیان می باشد. معمولا سخنور بودن باعث می شود که یک مشاور حقوقی بتواند با افراد مختلف ارتباط برقرار نماید. این امر باعث می شود تا مشاورین حقوقی که قدرت تکلم بهتری نسبت به سایر افراد دارند، بتوانند در کار خود موفق تر باشند. زیرا یکی از اصلی ترین راه های ارتباط افراد با یکدیگر، تکلم یا حرف زدن می باشد. بدین ترتیب مشاورین حقوقی باید بر روی قدرت بیان خود بیشتر کار کنند.
 

امانت‌داری
 

یکی از مهارت هایی که مشاور حقوقی خوب باید داشته باشد، امانت داری می باشد. زیرا معمولا شرکت ها و یا سازمان های مختلف پرونده ها و یا اسناد و مدارک خود را به مشاور حقوقی برای تنظیم قرارداد و یا هر مورد دیگری می سپارند. اگر مشکلی برای هر کدام از اسناد و مدارک سازمان یا شرکتی به وجود آورد، می تواند باعث بروز مشکلات بسیار گسترده ای شود. بدین ترتیب امانت‌داری برای مشاورین حقوقی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و می تواند به عنوان یکی از اصلی ترین فاکتور ها برای انتخاب یک مشاور حقوقی خوب شناخته شود.

 

صداقت و تعهد
 

یکی از مهارت هایی که باید مشاورین حقوقی در حوزه کاری خود داشته باشند، صداقت و تعهد می باشد. زیرا معمولا دروغ گفتن و یا عدم تعهد به پرونده های حقوقی، می تواند سبب ضرر و زیان بسیار زیادی به شرکت ها و یا سازمان های مختلف بشود. بدین ترتیب معمولا اغلب شرکت ها و یا سازمان ها به دنبال مشاورهای هستند که دارای تعهد و صداقت در انجام کار خود می باشند. نداشتن چنین مهارت هایی می تواند باعث بروز مشکل در آینده کاری مشاورین حقوقی نیز بشود.
 

کسب دانش تخصصی
 

یکی دیگر از مهارت های مهم برای مشاور حقوقی، توانایی کسب دانش تخصصی می باشد. زیرا ممکن است خواسته های یک سازمان در زمینه های حقوقی کمی متفاوت تر با شرکت ها و یا سازمان های دیگر باشد. داشتن خلاقیت و ذهن انعطاف پذیر، می تواند کمک کند تا مشاورین حقوقی بتوانند در کمترین زمان خود را با شرایط هر سازمان سازگار کنند. در غیر این صورت نمی توانند با موفقیت به کار خود ادامه دهند. زیرا نیاز است در فواصل زمانی کوتاهی، پرونده های مربوط به سازمان ها و شرکت های مختلفی مورد بررسی قرار بگیرد.
 

قدرت تجزیه و تحلیل
 

یکی از مهارت های دیگری که برای یک مشاور حقوقی خوب بسیار مفید و ضروری می باشد. قدرت تجزیه و تحلیل می باشد. زیرا معمولا نیاز است شرایط و اطلاعات مربوط به هر سازمان و یا شرکت تجزیه و تحلیل شده و تصمیم گیری دقیقی انجام شود. در صورتی که مشاورین حقوقی از قدرت تجزیه و تحلیل کافی برخوردار نباشند، ممکن است در ادامه کار خود با مشکل های بزرگی روبرو شوند. زیرا معمولا با تجزیه و تحلیل های درست کمی توان بسیاری از مشکلات پیش روی را برداشته و بهترین تصمیمات را اتخاذ کرد.
 

قابل اعتماد بودن
 

معمولا فردی که به عنوان مشاور حقوقی یک شرکت یا موسسه فعالیت دارد، به خاطر نوع کار، با بسیاری از مسائل خصوصی شرکت آشنایی پیدا می کند. برخی از اطلاعات خصوصی شرکت ها و یا سازمان ها ممکن است برای رقبای آنها اهمیت بسیار زیادی داشته باشد. لذا به طرق مختلفی می خواهند این اطلاعات را به دست آورند. از این رو مشاور حقوقی باید رازدار بوده و این اطلاعات را به هیچ قیمتی در اختیار افراد غیره قرار ندهد. این کار می تواند باعث ضرر و زیان بسیار بزرگی به شرکت ها و یا سازمان های نو آور بشود. زیرا ممکن است حاصل زحمات چندین ساله آنها بدین صورت از بین برود.

 

واحد روبط کار گروه مشاوران کارفرمانیوز آماده کمک به کارفرمایان عزیز شرکتها و موسسات در این حوزه می باشد.

 

تماس با وکیل اداره کار