کارفرمانیوز - کارفرمایان مطابق ماده 148 قانون کار مکلفند کارکنان خود را نزد سازمان تامین اجتماعی بیمه کنند.این بیمه نمودن مستلزم شرایط و کیفیاتی ست که در این مطلب به آن پرداخته ایم.
کارفرما پس از ارائه مدارکی از قبیل مدارک هویتی،جواز کسب،مدارک مالکیت یا اجاره نامه ملک،آخرین فیش آب و برق و ... به تامین اجتماعی و بازرسی بازرسان تامین اجتماعی پس از درخواست،مبادرت به اخذ کد کارگاه برای کارگاه خود می کند.
پس از این مرحله کارکنان هم می بایستی در تامین اجتماعی ثبت نام کرده و کد بیمه شده دریافت کنند تا کارفرما بتواند برای آنها لیست بیمه ارسال نماید.
در صورتی که کارگر قبلا در تامین اجتماعی سابقه بیمه داشته و کد دریافت کرده باشد باید در کارگاه مربوطه در تامین اجتماعی ثبت نام نماید.برای ثبت نام در تامین اجتماعی کارکنان علاوه بر مدارک هویتی بایستی آزمایشات قبل استخدام را بگذرانند اما اگر فاصله بین ثبت نام در دو کارگاه کمتر از 9 ماه باشد آزمایش مجدد انجام نخواهد شد و ...
در زیر فرم ثبت نام کارکنان در تامین اجتماعی را جهت استفاده برای دانلود قرار داده ایم و مکان امضا و مهر کارفرما و کارگاه را جهت سهولت کارفرمایان با (*) مشخص کرده ایم که امیدواریم مورد استفاده شما عزیزان قرار بگیرد.
ممنون از این که در موارد کار و تامین اجتماعی،فروش و کسب و کار با ما مشاوره می نمایید.سعی می کنیم هر روز تلاش کنیم تا رضایت بیشتر شما را جلب نماییم.