مشاوره های غلط در حوزه اداره کار و بیمه پرسنل

راه حل های غلط برای دور زدن قانون کار

 

وکیل و مشاور اداره کار

 

پیرو دو پست قبلی در خصوص اشتباهات مهلک کارفرمایان در زمینه روابط کار به شرح سومین سهل انگاری شایع در این زمینه خواهیم پرداخت.

 

۳) تغییر عنوان پرسنل برای دور زدن قانون کار

 

بسیاری از مشکلات حوزه روابط کار کارفرمایان به استفاده آنان از مشاوره های غلط و غیرکارشناسانه عده ای کارشناس نمای کم سواد است که با پیشنهاد روش های غلط زمینه بروز خسارت های جبران ناپذیر را فراهم می کنند.
مثلا به کارفرمایانی که از پرداخت حق بیمه عاجزند توصیه می شود که با کارگر قرارداد پیمانکاری ببندند! غافل از این که عنوان قرارداد ماهیت آن را تغییر نمی دهد.کارفرما با اطمینان خاطری که می گیرد سالها این کار را ادامه می دهد و در صورت شکایت جرایم سنگینی متحمل می شوند.
در این مقال لازم به ذکر است بسیاری از این راهکارها مثل پرداخت نقدی جقوق،قراردادهای ۸۹ روزه! گرفتن چک و سفته سفیدامضا بدون قرارداد و احصای موارد استفاده و ... به مثابه سرابی در صورت بروز مشکل عمل می کنند و در اداره کار و دیگر مراجع مرتبط،نمی توانند کارفرما را از مسئولیت نجات دهند.

در پایان اضافه می کنم این که کاری را ده سال انجام می دهیم و تا کنون مشکلی برایمان بوجود نیامده دلیل بر درستی راهمان نبوده و اولین شکایت می تواند مقدمات تشکیل پرونده های مشابه در آینده را فراهم نماید.

 

وکیل و مشاور اداره کار
مدیر واحد روابط کار گروه مشاوران کارفرمانیوز

 

مشاور کسب و کار در مازندران

 

 

یک  دو