کارفرمانیوز - در مشاوره های حضوری و تلفنی با کارفرمایان محترم گاها با تفکراتی مواجه می شویم که از اساس اشتباه است و شوربختانه در بسیاری از موارد ناشی از دادن مشاوره های غلط از سوی افراد ناآگاه که خود را به عنوان مشاور معرفی می کنند،می باشد.ما در این سایت سعی می کنیم تا حد امکان در این خصوص اطلاعاتی ارائه نماییم که امیدواریم مورد پسند قرار گیرد.

قرارداد کار پرسنل


تصور غلطی که در اکثر فعالان حوزه کسب و کار و کارفرمایان وجود دارد این است که اگر کارفرمایی کارگران خود را بیمه کرد و حقوق قانون کار هم به او پرداخت کرد از مشکلات بعدی روابط کار مصون است و احتمالا دیگر احتیاجی به داشتن مشاور حقوقی و اصلا انجام مشاوره نخواهد داشت.در حالی که این تصور کاملا اشتباه و احتمالا ناشی از استنباط غلط از قانون و یا بهره گیری از مشاوران ناآگاه است.

درست است که بیمه نکردن کارگر همانطوریکه بارها در کانال و سایت کارفرمانیوز تذکر داده ایم می تواند خسارات جبران ناپذیری به بدنه کسب و کار و کارفرما وارد نماید اما به همان اندازه عدم توجه و تخصص کافی در انجام امور مربوط به کارگران بیمه شده می تواند دردسرساز باشد.

به خاطر داشته باشید اکثر مقررات مجرا در حوزه کار با فرض بیمه شدن کارگر و اعمال ماده 148 قانون کار طراحی گردیده اند و بیمه کردن پرسنل تنها وظیفه قانونی کارفرما نیست.

بعنوان مثال شاید کارفرمایی از روز اول کارگری را بیمه کرده و ماهانه دو میلیون تومان حقوق هم به وی پرداخت می کند اما چون تعریف درستی از پرداختی های خود ارائه نداده و در فرمهای خود اعمال نمی کند کارگر می تواند با تلقی کل مبلغ بعنوان حقوق پایه،کلیه مزایای خود را دریافت نموده و این مبلغ را مبنای دریافت حق سنوات خود قرار دهد.

ساده انگاری در زمینه روابط کار از عمده ترین دلایل محکومیت کارفرمایان در محاکم کار می باشد که امید است مورد امعان نظر کارفرمایان عزیز قرار گیرد.



✍ نویسنده : محمدرضا مهرپویا (کارفرمانیوز)

🔺نشر با ذکر منبع



🆔 "گروه کارفرمانیوز با بهره گیری از مشاوران مجرب در حوزه های کار،تامین اجتماعی،بیمه،مالیات و دارایی و ... آماده انجام مشاوره رایگان به اعضای محترم می باشد."




www.karfarmanews.irکارفرمانیوزپایگاه اطلاع رسانی کارفرمایان