وکیل اداره کار کارفرما مشاوره

مشاوره رایگان کارفرمایان وکیل اداره کار تامین اجتماعی تسویه حساب پرسنل قانون کار

وکیل اداره کار کارفرما مشاوره

مشاوره رایگان کارفرمایان وکیل اداره کار تامین اجتماعی تسویه حساب پرسنل قانون کار

وکیل اداره کار کارفرما مشاوره

کارفرمانیوز پایگاه اطلاع رسانی و دانش افزایی کارفرمایان
دانستنی های حوزه روابط کار و تامین اجتماعی مدیران
مازندران

09901055007

ویژگی های مهم در استخدام پرسنل

دوشنبه, ۱۲ آذر ۱۳۹۷، ۰۷:۰۰ ق.ظ

 

کارفرمانیوز - تیم استخدامی شرکت در جلسات مصاحبه باید به برخی از ویژگی‌های شخصیتی متقاضیان توجه بیشتری داشته باشد. اهمیت این خصوصیات در محیط کاری از تحصیلات و تجربه‌ی شغلی هم بیشتر است.برای آشنایی بیشتر کارفرمایان یا مدیران منابع انسانی شرکتها در زیر به اختصار به این مقوله پرداخته ایم.

اگر بخواهید از بین ۵۰۰ نفر، ‌۵ نفر را استخدام کنید، پیدا کردن کارمند مناسب یکی از مهم‌ترین وظایف شما خواهد بود. کارمندان سفیران کسب‌وکار شما هستند که می‌توانند شهرت برند شما را افزایش دهند یا شرکت شما را از مسیر اصلی منحرف کنند. این کارمندان هستند که با تلاش خود برای شما درآمدزایی می‌کنند و به شما اعتبار می‌بخشند.


استخدام پرسنل


درحالی‌که شما با آموزش هر کارمند روی شرکت خود سرمایه‌گذاری می‌کنید، ولی برخی از عواملی که برای موفقیت آنان ضروری است، قابل‌ آموزش نیستند. پس هنگامی‌که رزومه‌ی داوطلبان شغلی را مطالعه می‌کنید و در جلسه‌ی مصاحبه‌ی استاندارد پرسش‌های خود را مطرح می‌کنید، در جستجوی این باشید که آیا طرز تفکر این فرد همسو با ارزش‌های شرکت شما است یا خیر. گرچه تحصیلات و تجربه عناصر مهمی در صلاحیت داوطلبان شغلی محسوب می‌شوندِ ولی بهتر است در ارزیابی‌های خود، به این ویژگی‌های مهم هم توجه کنید:


اشتیاق


اگر شخصی را دیدید که صرفاً در جستجوی یافتن هر کاری نیست و عمیقاً بابت کار کردن برای شرکت شما هیجان‌زده است، باید به او بیشتر توجه کنید. نگاه ویژه‌ای به افرادی داشته باشید که طرفدار محصولات شما هستند و با حرارت در مورد شهرت شرکت شما حرف می‌زنند. کارکنانی که پیشاپیش مقصد کاری خود را می‌شناسند و آن را ترجیح می‌دهند، شور و انرژی بیشتری با خود به محل کارشان می‌آورند و بهتر از افرادی کار می‌کنند که پرداخت‌های ماهانه، مهم‌ترین انگیزه‌ی فعالیت آن‌ها است.


پیگیری


داوطلبانی که پس از مصاحبه‌ی کاری به جمله‌ی «تشکر می‌کنم» بسنده نمی‌کنند و منتظر پروسه‌ی تصمیم‌گیری شما نمی‌مانند، درعین‌حال علایق و تخصص‌های خود را به نمایش می‌گذارند، به جزئیات توجه می‌کنند و بیشتر پیگیر نتایج مصاحبه هستند.


کنجکاوی


به‌عنوان یک مصاحبه‌گر، شما سؤال‌هایی از داوطلبان می‌پرسید ولی گزینه‌های ایده آل، خودشان هم پرسش‌هایی از شما خواهند داشت. قوی‌ترین و بهترین متقاضیان علاقه دارند دانش خود را افزایش دهند و می‌خواهند درک عمیق‌تری نسبت به شرکت شما، موقعیت آن، دیدگاه و اهدافتان و صنعتی که در آن کار می‌کنید داشته باشند. به دنبال فردی باشید که ذهنی باز دارد و مشتاق رشد و یادگیری است. نقطه‌ی مقابل این افراد متقاضیانی هستند که فکر می‌کنند از قبل همه‌چیز را می‌دانند.


مهارت‌های شنیداری

اغلب کارفرمایان از این ویژگی چشم‌پوشی می‌کنند ولی این خصوصیت در برخورد با مشتریان، سایر همکاران و سرمایه‌گذاران اهمیت خود را نشان می‌دهد. اگر یک داوطلب شغلی در جلسه‌ی مصاحبه کلام شما را قطع می‌کند، احتمالاً در برخورد با مشتریان هم همین کار را خواهد کرد.


شخصیت


داوطلبی برای استخدام شایستگی بیشتری دارد که بافرهنگ سازمانی و کارکنان فعلی شما سازگاری بیشتری داشته باشد. اگر فردی که استخدام می‌کنید قرار است با مشتریان شما تعامل داشته باشد، ویژگی‌های شخصیتی او را خوب مد نظر قرار دهید. ممکن است یک نفر در جلسه‌ی مصاحبه فرد جذابی به نظر برسد اما کار کردن و کنار آمدن با او در طولانی‌مدت دشوار باشد. از طرف دیگر متقاضی شغلی که حتی در جلسه‌ی مصاحبه بی‌انرژی است، لبخند نمی‌زند و نسبت به سؤالات مطرح‌شده علاقه‌ی کمی از خود نشان می‌دهد، فرد مناسبی برای استخدام نیست.


شوخ‌طبعی


حس شوخ‌طبعی نه‌تنها محیط کار را گرم و پرشور می‌کند، بلکه در ارتباطات بین کارمندان هم نقش مهمی بازی می‌کند و نشانه‌ای از هوش هیجانی داوطلب شغلی است. اگر حس شوخ‌طبعی یک متقاضی نظر شما را به خود جلب کرده است، احتمالاً او مهارت‌های شخصی- اجتماعی دیگری هم دارد که در ارتباطات شغلی مفید خواهد بود. شما با این افراد در یک محیط کار خواهید کرد؛ بنابراین بهتر است افرادی را کنار خود داشته باشید که از همکاری با آن‌ها لذت می‌برید.


مثبت نگری


توانایی نگاه کردن به سمت مثبت ماجرا، یکی از دارایی‌های ارزشمند هر کارمند است. نگرش مثبت افراد نشان‌دهنده‌ی انعطاف‌پذیری و شکیبایی آن‌ها است که در آینده به شرکت شما کمک خواهد کرد. اگر یک داوطلب شغلی در وقت مصاحبه از اتفاقات ناگواری تعریف می‌کند که در محیط کار قبلی او رخ‌ داده است، باید آن را به‌عنوان یک علامت خطر ببینید. اگر یک متقاضی پشت سر همکاران یا رؤسای سابق خود حرف می‌زند، احتمال دارد که در آینده اطلاعات شرکت شما را منتشر کند یا در مورد شما و کارکنانتان هم بدگویی کند.


انعطاف‌پذیری


هرچه کسب‌وکار شما کوچک‌تر باشد، اهمیت بیشتری دارد که کارمندانتان از عهده‌ی وظایف مختلفی برآیند و بتوانند مسئولیت‌های متفاوتی را بپذیرند. وقتی حجم کارها زیاد می‌شود شما به افرادی نیاز دارید که بدون توجه به‌عنوان و مقام، حاضر باشند هر کاری را که می‌توانند انجام دهند. در جلسات مصاحبه به افرادی توجه کنید که خود را به همه‌ی وظایف (یا بیشتر آن‌ها)  علاقه‌مند نشان می‌دهند و اصرار خاصی ندارند که چهارچوب دقیق مسئولیت‌ها را برایشان تعریف کنید. عباراتی مثل «این کار من نیست» برای کسب‌وکارهای کوچک زنگ خطر به شمار می‌روند.


انگیزه و سخت‌کوشی


اهمیت خود انگیزشی و سرسختی، بسیار بیشتر از تجارب قبلی است. بهترین کارکنان افرادی هستند که به دنبال ترکیبی از فرصت‌های رشد، مسئولیت‌پذیری، استقلال فردی و شانسی برای اثبات ارزش‌های خود هستند. اگر قرار است بین دو نفر، که یکی باتجربه است اما نگرشی منفی دارد و فردی که مشتاق کار جدید است و بلندپروازی‌های خاص خود را دارد، یکی را انتخاب کنید، قطعاً نفر دوم را استخدام کنید. شکی نیست که نمی‌توان اهمیت تجارب شغلی را منکر شد، اما فرد مثبت نگر و بلندهمت می‌تواند هم‌زمان با کسب تجربه در شرکت شما، انرژی جدیدی به کسب‌وکار شما اضافه کند.



منبع : زومیت


www.karfarmanews.irکارفرمانیوزپایگاه اطلاع رسانی کارفرمایان

نظرات  (۲)

ممنون از شما مطلب مفیدی بود
ممنون از شما مطلب مفیدی بود
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

پایگاه اطلاع رسانی کارفرمایان پایگاه اطلاع رسانی کارفرمایان