ثبت شرکت و علائم تجاری در استان مازندران

مدارک لازم جهت ثبت شرکت و برند و علائم تجاری

ثبت شرکت و برند در مازندران

 

لوگو یا علامت تجاری در بازار و اقتصاد امروز نقش بسزائی ایفا می کند و جزئی از هویت سازمانی محسوب می گردد . درواقع امروزه کسب و کارها می کوشند علامت تجاری معرف آنها و در واقع تصویر زیبایی از فعالیت آنها باشد و از همین رو ثبت علائم تجاری یا لوگو اهمیت فراوانی پیدا می کند.


اهمیت ثبت علامت تجاری یا لوگو
 

صاحبان کسب و کارهای بزرگ که به کیفیت و نحوه ارائه محصول خود اهمیت می دهند،ترجیح می دهند کالای خود را با یک علامت تجاری مشخص به بازار عرضه کنند تا رقیبان آنها در بازار نتوانند از تبلیغات و زحمات آنها در مقوله برندینگ سوء استفاده کنند . در واقع حق استفاده اختصاص و انحصاری علائم تجاری مربوط به کسی است که آن را به ثبت رسانده و از لحظه ثبت دیگر کسی حق استفاده از آن را ندارد.(ماده 2 ق ث ع و ا )
البته ثبت علائم تجاری اصولا اختیاری است و فقط در موارد : داروهای اختصاصی مورد استعمال در طب ، مواد غذایی که در ظروف مخصوص عرضه می گردد ، مشروبات و آبهای گازدار و لوازم آرایشی مورد استعمال مستقیم روی پوست اجباری است.
ثبت علائم تجاری دارای شرایطی است که در موارد 10 الی 13 آئین نامه اصلاحی اجرای قانون ثبت علائم تجاری و اختراعات مصوب 1337 احصاء گردیده است.

 


مدارک لازم جهت ثبت علامت تجاری

 

شخص حقیقی
 
1) کپی شناسنامه شخص متقاضی
2) کپی کارت ملی شخص متقاضی
3) کپی کارت بازرگانی در صورتی که در علامت از حروف لاتین استفاده شده باشد
4) کپی مجوز فعالیت جواز تاسیس، پروانه ی بهره برداری، پروانه ی ساخت، جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر گونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی
5) نمونه علامت تجاری در کادر ده در ده

 

شخص حقوقی

 

1) کپی شناسنامه مدیر عامل شرکت
2) کپی کارت ملی مدیر عامل شرکت
3) کپی روزنامه ی تاسیس و آخرین تغییرات شرکت از آخرین تغییرات شرکت نباید بیش از دو سال گذشته باشد
4) کپی مجوز فعالیت جواز تاسیس، پروانه ی بهره برداری، پروانه ی ساخت، جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر گونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی
5) کپی کارت بازرگانی در صورتی که از حروف لاتین استفاده شده باشد
6) یک نمونه از علامت مورد تقاضا در کادر ده در ده


لازم به توضیح است اعتبار ثبت علامت تجاری ده سال از تاریخ تنظیم آن است که با پرداخت هزینه مقرر در ده ساله های بعدی قابل تمدید می باشد .
ضمنا در صورت بلااستفاده ماندن علامت ثبت شده به مدت سه سال ، حق درخواست ابطال آن از دادگاه برای ذینفع ایجاد می گردد .


مشاوران و کارشناسان ثبت شرکت و برند گروه مشاوران کارفرمانیوز آماده اند تا در زمینه ثبت شرکت و برند ، علامت تجاری ، ورود شرکت به بورس و ....یاری رسان شما می باشد.

 

مشاور کسب و کار در مازندران