مشاوره کسب و کار و معضلات کارفرمایی در استان مازندران
بهترین مشاوره کسب و کار در مازندران شامل چه آیتم هایی ست
مشاوره های صورت گرفته در بیش از پنجاه شرکت خصوصی و موسسه در حوزه استان مازندران حاوی نکات مهمی ست که دانستن آن جهت آموختن و یافتن راه مناسب برای مشاوره خالی از لطف نیست.
نکته بسیار جالب نحوه ارتباط اولیه و فرایند رسیدن به قرارداد مشاوره است.کارفرمایان معمولا زمانی به فکر مشاور می افتند که احساس می کنند نقصانی در چرخه سودآوری،نقدینگی و فروش به وجود آمده و اگر روال مالی شرکت مطابق میلشان باشد معمولا علاقه ای به استفاده از خدمات مشاور کسب و کار و فروش ندارند و حالا که از طریق شنیده ها و داده های دیگر به لزوم استفاده از مشاور واقف شده اند سعی می کنند شرایط شرکت را نرمال تر از آنچه هست جلوه دهند تا مسئولیت تمام نقصان هایی که در طول سالیان طولانی بوجود آمده اند را در یک بازه زمانی کوتاه مشاوره در حوزه خدمات مشاور کسب و کار و یا فروش و بازاریابی قرار دهند و در واقع در هنگام مشاوره و انعقاد قرارداد هم حس بازاری خود را بروز می دهند که البته گاها بسیار شیرین و گواراست.
نکته جالب دیگر گارد بخشی از اعضای شرکت نسبت به مشاور کسب و کار و فروش است گویی مشاور در صدد گرفتن جایگاه آنها در شرکت است که تفکری ویرانگر در راستای تفکر سازمانی حاکم بر سازمان است.در این باره نقش کارفرما در انتشار تفکر همسو بسیار تعیین کننده و ارزشمند است چرا که اگر همه همت و خواست یک سازمان در اختیار مشاور جهت ارتقای کسب و کار و فروش و بازاریابی قرار گیرد رسیدن به هدف بسیار سریعتر اتفاق می افتد.
در واقع یک کارفرما و سازمان حرفه ای پس از دقت نظر و پرزنت اولیه از سوی مشاور کسب و کار یا فروش و بازاریابی سعی می کند با اعتماد کامل و در اختیار گذاردن کلیه امکانات شرکت،مشاور را در رسیدن به اعتلای جایگاه شرکت و افق های ترسیم شده یاری می نماید.
در حوزه پرسنل هم با دو نوع دیدگاه در مشاوره های صورت گرفته مواجه گشته ام : تفکری که به صرف شرکت در دو سمینار و یا فروش توهم زا به درجه ای از اختلال شناخت رسیده که کرکره آموزش را پایین کشیده و با هر یاد گرفتنی موضع دارد که وظیفه مشاور در این زمینه هدایت صحیح و ایجاد ارتباط مناسب با آنها در جهت فهمیدن این نقص رفتاری از سوی آنان است.دسته دیگر با شناخت درست از سطح توانایی خود تماما در اختیار مشاور کسب و کار و فروش قرار گرفته و پله های ارتقا را با سرعت تمام طی می کنند.
در هر صورت و با تجربیات کسب شده در طول سالیان فعالیت به این نتیجه رسیده ام با توجه به بافت سنتی و تفکر سنتی حاکم بر کسب و کار مازندران استفاده از بهترین توان مشاور فروش و بازاریابی و توسعه کسب و کار می تواند رسیدن به چشم اندازهای ترسیم شده شرکت ها را آسان تر کرده و به ارتقای صددرصدی کسب و کار بیانجامد.نتیجه ای که بارها توسط من و همکارانم در گروه مشاورین کارفرمانیوز به دست آمده است.
محمدرضا مهرپویا
موسس و مدیر گروه مشاوران کارفرمانیوز
منبع نوشتار : www.salesgeniuses.ir
بسیار عالی
این که کارمندان با دو تا کلاس فکر می کنن خدان خیلی درسته
من خودم مدیر فرو.شم همینطوری بود
حتما با شما تماس میگیرم