روشهای تبلیغاتی برای جذب مشتری

جدیدترین تکنیک های تبلیغات برای جلب اعتماد مشتریان

بازاریابی

درگذشته تبلیغات دلار در درجه اول در روزنامه، مجله، رادیو و تلویزیون انجام می شد. اما در طول چند سال گذشته، استراتژیهای تبلیغات و بازاریابی به طور چشمگیری تغییر کرده اند که شامل تاکتیک هایی هستند که یا کاملا دیجیتال و یا ترکیبی از تبلیغات دیجیتال و سنتی می باشند. اینترنت و پیشرفت در فن آوری باعث ایجاد این نوع تبلیغات شده است. گروه های موفق تبلیغات و بازاریابی نسبت به بازار هدف خود، منافع آنها و روش مورد علاقه ی آنها برای دریافت این تبلیغات، شناخت کامل دارند.

 

تبلیغات چاپی


این تبلیغات هنوز به طور کامل از رده خارج نشده اند اما در نوع ارائه و کاربرد تغییراتی را داشته اند. گرافیک ها و طراحی های استفاده شده در این تبلیغات می تواند باعث تحت تاثیر قرار دادن خواننده و ترغیب وی برای بهره گیری از این تبلیغات شود. اگر مخاطبان شما هنوز از نشریات چاپی استفاده می کنند، پس بهتر است از این نوع تبلیغات استفاده کنید. • روزنامه ها - ملی، محلی، اجتماعی، ضد فرهنگی، تجاری
• مجلات - ملی، محلی، تجاری، صنعتی، منافع خاص،
• کتابهای راهنما - صفحات زرد، صنعت، محلی
• ایمیل – نامه به طور مستقیم به مشتری فرستاده می شود.
• کارت های اتوبوس و تاکسی – تبلیغ به صورت متن ساده در عقب اتوبوس یا تاکسی قرار داده می شود.
• بیلبوردها - تبلیغات بزرگ - و "بله" این نوع تبلیغات هنوز هم می تواند موثر باشد.


تبلیغات آنلاین


بسیاری از نشریات در حال حاضر دارای نسخه های آنلاین می باشند و نسل جدیدی از تبلیغات را به بینندگان آنلاین خود ارائه می کنند. تبلیغات آنلاین، فرصت های متنوع تبلیغاتی و استراتژی های همراه آن را فراهم می کند که مبنای مناسبی برای تجزیه و تحلیل میزان اثربخشی گروه های تبلیغاتی محسوب می شود.
• روزنامه ها آنلاین - ملی، محلی، اجتماعی، ضد فرهنگی، تجاری
• مجلات - محلی، منطقه ای، ملی و بین المللی
• وبلاگهای قدرتمند- جذب مشتریان مورد نظر. تبلیغات در این وبلاگ ها می تواند شما را برای جذب مخاطبان مورد نظر خود کمک کند.
• گوگل – بهترین نمونه برای پرداخت آنلاین به ازای هر کلیک بر روی تبلیغات.
• آگهی های متنی – آگهی های نوشته شده در نزدیکی یک موضوع مرتبط
• تبلیغات بومی
• هدف یابی مجدد - تبلیغاتی که کاربرانی که قبلا از وب سایت شما بازدید کرده اند را مورد هدف قرار می دهد.

 

شبکه های اجتماعی


تبلیغات در شبکه های اجتماعی با سایر استراتژی های بازاریابی ادغام می شود و اغلب شامل کمپین ها و گروه های بازاریابی می شود. کمپینهای شبکه های اجتماعی درصورتی که به درستی ایجاد شوند، می تواند بسیار موثر واقع شوند. اما لازم است که پیش از آن مطالعات اولیه انجام شود.
• فیس بوک – ساید بار، پستهای منتشر شده و فیدهای تبلیغاتی، قرعه کشی ها، تبلیغات تلفن همراه
• توییتر - کمپین های تبلیغاتی
• لینکداین - کمپین های تبلیغاتی
• پینترست – پستهای منتشر شده


تلفن همراه


تبلیغات تلفن همراه معمولا با یک کمپین بازاریابی وسیع تر در ارتباط است. رشد تبلیغات تلفن همراه در حوزه ی کسب و کار و بازاریابی غیر قابل انکار است. • تبلیغات موبایل از طریق شبکه های اجتماعی


تلویزیون


تبلیغات تلویزیون همچنان تاثیر گذار و مورد استفاده است اما این نوع تبلیغات نیز به علت گرایش خریداران به سوی سرگرمی ها و اخبار های موجود در فضاهای مجازی، در حال تغییر است. • برنامه نویسی شبکه – شبکه تلویزیون ملی یا محلی
• برنامه نویسی شبکه های ماهواره ای و کابلی - تبلیغات ملی و یا محلی برای مخاطبان خاص بر اساس میزان تماشاگران برنامه ها
• برنامه نویسی محلی- این نوع تبلیغات با توجه به نوع برنامه تلویزیونی، می تواند موثر باشد.
• شبکه های تلویزیونی ایندی - شبکه های تلویزیونی محلی و کوچک که تبلیغات ارزانی را برای جذب مخاطبان خود ارائه می کنند.
• شبکه های بازپخش برنامه های تلویزیون – شبکه هایی که برنامه ها و فیلم های تلویزیونی قدیمی را نشان می دهند که مخاطبان آنها اغلب افراد مسن هستند.
• پخش عمومی – حمایت مالی برخی از شرکت ها از شبکه های تلویزیونی بیش از آنکه بعد تبلیغاتی داشته باشند به منظور بهبود روابط عمومی صورت می گیرند.


رادیو


تبلیغات رادیویی، یک فضای تبلیغاتی معتبر برای کسب و کار و مخاطبان خاص آنها است. بازار هدف خود را شناسایی کرده و شبکه ی رادیویی خود را انتخاب کنید و سپس متناسب با میزان مخاطبان خود، اقدام به برنامه نویسی کنید.
• برنامه نویسی همزمان - ملی یا محلی
• برنامه های خبری و گفتگو - ملی یا محلی
• موسیقی - انتخاب مخاطبان
• برنامه نویسی محلی

 

جامعه / جمع آوری کمک


تبلیغات حمایتی بدون سود که می تواند به صورت های مختلف انجام شود. این تبلیغات معمولاً در ابعاد بزرگتر، به منظور کمک های مالی انجام می شود. کمک های مالی می تواند به صورت جمع آوری پول، کالا یا ارائه خدمات باشد.
• حمایت های مالی
• آگهی بازرگانی
• پوسترها و میلرهای تبلیغاتی
فرصت های تبلیغاتی همیشه در حال تغییرو گسترش است. بازار هدف خود را به خوبی بشناسید. کمپین های تبلیغاتی خود را ایجاد کنید به نحوی که مخاطبان شما به راحتی بتوانند به محصولات و خدمات شما دسترسی داشته باشند.
در نهایت، یک کمپین تبلیغاتی خوب، یک مشتری را از یک کانال تبلیغاتی به کانال تبلیغاتی دیگر سوق می دهد و از این طریق شناخت نسبت به برند شما نیز افزایش می یابد. مشتریان را نسبت به کسب و کار خود آشنا کنید و از این طریق به فروش مجموعه خود کمک کنید.

 

 

منبع : ماهان