کارفرمانیوز - امروز روز اول کاری بسیاری از شرکت ها و کسب و کارها بعد از تعطیلات است و همچنین احتمالا برای خیلی از کارمندان روز اول کاریشان در محل کار جدید ، از طرفی کارفرمایان این کارمندان نیز قرار است با نیروهای جدید ارتباط برقرار کنند.همواره این چالش برای هر دو دسته وجود داشته در اولین روز(های) این همکاری باید چگونه رفتار کنند. هرچند اگر کارفرمایان به صورت اصولی و با دقت مصاحبه شغلی را با کارمند مربوطه انجام داده باشند، شناخت نسبی پیدا کرده و تعامل بهتری می توانند داشته باشند ، ولی این چالش برای کارمندان به مراتب بزرگتر خواهد بود.در همین راستا تصمیم گرفتم مطلبی اماده کنم که چه برای کارمندان تازه وارد و کارفرمایانشان و چه برای مدیران و کارمندانی که یکسال جدید را در همان شرکت قبلیشان شروع می کنند مفید بوده و هم کارمندان عزیز بدانند که در روز اول کار خود چه کارهایی را باید و چه کارهایی را نباید انجام دهند و هم کارفرمایان محترم از انتظارات کارمندانشان با خبر شوند.


کدامیک از مزایای کاری، کارمندان را خلاق می‌کند

شرکت‌های موفق و بزرگ، فرهنگ‌ها و رفتارهای مشابهی دارند که آن‌ها را به آن چیزی که امروز هستند، تبدیل کرده است. آن‌ها محیط کاری را به‌گونه‌ای آماده کرده‌اند که کارمندان حداکثر تعلق و ارتباط را با آن حس کنند و خود را عضوی تأثیرگذار در جهت پیشرفت شرکت بدانند. این شرکت‌ها مزایای مختلفی به کارمندان خود اهدا می‌کنند. مهم‌ترین مزیت ارائه‌شده توسط شرکت‌های موفق به کارمندان، آزادی عمل است.

کارمندان مدرن دوست دارند نقشی پررنگ‌تر در تصمیمات شرکت داشته باشند و همکاری و نوآوری را به‌صورت توأمان ارائه دهند. نتیجه تحقیقات نشان می‌دهد که شرکت‌هایی با ساختار مسطح و بدون استفاده از سلسله‌ مراتب و رهبری‌های بر پایه‌ی ترس، می‌توانند کارمندانی تربیت کنند که صرف‌نظر از موقعیت و مقام، توانایی تمرین رهبری برای خودشان را دارند. این کارمندان برای تمرین این مهارت، قدرت انتخاب و مسئولیت‌پذیری لازم را در خود حس می‌کنند.

مدیرانی که اطلاعات را کاملا محرمانه قلمداد می‌کنند و همیشه از پشت درب‌های بسته و به‌تنهایی برای شرکت تصمیم‌ می‌گیرند، نمی‌توانند به موفقیت رهبرانی دست یابند که با صداقت و دلسوزی در خدمت کارمندان هستند. رهبران موفق با در نظر گرفتن استعدادهای کارمندان، وظایف مهم را به آن‌ها واگذار می‌کنند و آزادی  عمل در تصمیم‌گیری را به‌عنوان یک مزیت اساسی به آن‌ها اهدا می‌کنند.

۷ دلیلی که کارمندان از کار استعفا می‌دهند

به دنبال حقوق بیشتری هستند

طبق مطالعات جدید کنسرسیوم بین المللی تحقیقات توسعه اجرایی (ICEDR)، در میان مردان و بانوان با متوسط سنی ۳۰ سال، کم بودن حقوق عامل اصلی برای ترک آنها از شغل قبلی خود بوده است.

فرصتی برای پیشرفت و یاد گرفتن مهارت‌های جدید وجود ندارد

در تحقیقات ICEDR آمده است که بیشترین علت خروج آقایان از شغلشان این بوده که آنها اعلام کرده‌اند فرصتی برای پیشرفت و فراگرفتن مهارت‌های جدید ندیده‌اند. ۶۵ درصد از آقایان این دلیل را برای خروج خود از محل کارشان بیان کرده‌اند.

انجام ندادن فعالیت‌های بشر دوستانه

وقتی کارمندان به همراه همکاران خود اقدام‌های بشر دوستانه انجام دهند در کنار داشتن حس مثبت، به کمپانی نیز وفادارتر خواهند بود. کارمندان دوست دارند اهدافی را دنبال کنند که بتوانند تاثیر مثبتی بر روی جامعه بگذارند.

وظایف زیادی به آنها محول می‌شود

هرچه بیشتر در یک مجموعه موفق عمل کنید از شما درخواست بیشتری خواهد شد و وظایف بیشتری به شما محول می‌‌شود. این کار در مرور زمان باعث تحلیل رفتن شما شده و به قدری فشار کاری افزایش می‌یابد که بعد از مدتی ناچار به پر کردن برگه استعفا می‌شوید. محققان به این موضوع سندرم موفقیت می‌گویند.

نبود تعامل و همکاری میان کارمندان یک مجموعه

طبق مطالعاتی که در سال ۲۰۱۵ انجام شد مشخص شد که یکی از پنج دلیل اصلی استعفای کارمندان نبود تعامل در محل کاری است.

زحمات آنها توسط مدیریت قدردانی نمی‌شود

هر فردی علاقه دارد توسط مدیرش تشویق شود. در واقع مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۳ شکل گرفت که بیش از نیمی از افرادی که در این مصاحبه شرکت کرده بودند اعلام کردند که کمپانی‌ها با قدردانی از کارمندان زحمتکش به طرق مختلف مانند جایزه نقدی یا ارسال به سفر تفریحی باعث خواهد شد تا آنها همچنان علاقه‌مند به کار در آن کمپانی باشند.

بیش از اندازه کار می‌کنند

داشتن یک نیروی مستعد با مهارت‌های بالا یک مزیت برای کمپانی است که اصولا مدیران سعی می‌کنند از چنین نیروهایی به نحو احسنت استفاده کنند اما کار بیش از حد در نتیجه باعث خواهد شد تا نیروی مستعد بعد از مدتی خسته شده و به دلیل مشکلاتی مانند کم خوابی، خستگی، نرسیدن به امور زندگی شخصی و مثال‌های مشابه استعفا دهد.

۶ راه برای تقویت توانایی حل مسئله در کارمندان

به کارمندان خود اعتماد داشته باشید

به‌جای دستورالعمل به آن‌ها هدف بدهید

آن‌ها را به خلاقیت تشویق کنید

منابع کافی فراهم کنید

آن‌ها را به انجام کار تیمی تشویق کنید

از ایده‌های جدید استقبال کنید
 


اینفوگرافی: ۶ مورد از انتظاراتی که کارمندان از کارآفرینان دارند


انتظارات کارگر از کارفرما




منبع : www.behnamkeshani.com



www.karfarmanews.irکارفرمانیوزپایگاه اطلاع رسانی کارفرمایان