کارفرمانیوز - توفیقی رئیس کمیته مزد کانون عالی شورای اسلامی کار در حاشیه دومین جلسه تعیین دستمزد سال 98 در گفتگو با خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که کارفرمایان اعلام می کنند، توانایی مالی برای افزایش نقدی حقوق کارگران را ندارند و چنانچه دولت به آنها کمک نکند، امکان تعطیلی واحدهای تولیدی و تعدیل نیروی کار وجود دارد، آیا این گفته ها منطبق با واقعیت اقتصادی کشور و شرایط واحدهای تولیدی هست یا خیر؟ گفت:امسال بدون شک بهارطلایی برای تولیدکنندگان است، زیرا تولید و واردات را با ارز 4200 تومانی انجام داده اند، اما قیمت محصولات خود را براساس نوسان بازار و منطبق بر ارز آزاد تعیین کرده و به فروش رسانده اند، بنابراین چنین ادعایی صحت ندارد.وی درباره پیشنهاد افزایش 20 درصدی به حقوق کارگران برای سال 98 تصریح کرد: ماههای گذشته شاهد جهش دو تا سه برابری قیمت کالاها بودیم که این امر هزینه خانوار را به شکل خیره کننده ای افزایش داده است، بنابراین باید کارفرمایانی که بی حساب و کتاب قیمت کالاهای خود را افزایش داده و قدرت خرید کارگران را به حداقل رسانده اند با افزایش حقوق کارگران کمی از فشارهای اقتصادی بر روی این قشر را کاهش دهند.


فرامرز توفیقی

جناب آقای توفیقی

لطفا یک بار دیگر به ادبیات به کار رفته در مصاحبه دقت کنید! وظیفه شما گرفتن انتقام کارگران قدرت خرید از دست داده نیست.اگر هم باشد قرار است انتقام این اتفاق را از چه کسی بگیرید؟ سهم دولت و حاکمیت در این اتفاق به چه میزانی است؟ آیا چنین بی محابا در صدد گرفتن انتقام از آنها هم هستید؟ بر فرض صحت ادعای شما تکلیف کارفرمایانی که خدمات ارائه می دهند و دستمزدشان ثابت مانده و هزینه هاشان سه برابر شده چیست؟
توجه کرده اید که این نوع تفکر آنها را به مرز نابودی می کشد؟ چند درصد از کارفرمایان بر تورم موج سواری کرده اند؟ هیچ فکر کرده اید این نوع تفکر می تواند به اخراج کارگران و ... بینجامد و این مسئله به هیچ عنوان در راستای تحقق اهداف شما نیست؟!
لطفا با در نظر گرفتن همه جوانب و تعامل با نمایندگان کارفرمایی سعی کنید بهترین تصمیم را بگیرید و تصمیم تان را با رایزنی و جلب حمایت نهادهای حاکمیتی و جلب بسته های حمایتی،وام کم بهره و ... تکمیل کنید تا کارفرمایان و کارگران شریف سال خوبی را در پیش داشته باشند.


گروه کارفرمانیوز 



www.karfarmanews.irکارفرمانیوزپایگاه اطلاع رسانی کارفرمایان