کارفرمانیوز - استراتژی کاهش قیمت در بازاریابی در کنار توسعه محصولات و تعیین مکان فروش یکی از نکات مهم در بازاریابی ست.

استراتژی کاهش قیمت در بازاریابی

می توانید از کاهش قیمت به طور موقت و یا دائم با سطح مختلف خطرات استفاده کنید. در این پست به توضیح کاهش قیمت محصولات در بازار اشاره می کنیم با پدیده فکر مهتر همراه باشید.

اهمیت قیمت گذاری

تعیین سطح قیمت گذاری درست مانند یک سنگ گران قیمت در بازاریابی ست. قیمتی که تعیین می کنید فقط روی فروش و سود تاثیر ندارد بلکه روی برند تجاری هم تاثیر می گذارد. قیمت گذاری برای شرکت های صنعتی مانند یک مرز است که برای تجار قرار می دهید تا تصمیم بگیرند محصولات شما خریداری نمایند یا خیر، صاحبان کسب و کارهای کوچک از تکنیک کاهش قیمت برای مدت کوتاهی بهره می برند تا با استفاده از این تکنیک کاهش قیمت طولانی مدتی همراه با سود را منجرب شوند.

قیمت محسوس

قیمتی که تعیین می کنید به صورت یک پیام برای مصرف کنندگان ارسال می شود، قیمت محصولات نمایان گر کیفیت برای مصرف کنندگان است. کاهش قیمت شما نسبت به مشتریان آن ها را باخبر می سازد شما فردی هستید که اسرار دارید محصول تان را بفروشید. کاهش قیمت بازاریابان موفق را هم می ترساند. اما افزایش قیمت بعد از مدتی این پیام را برای مصرف کنندگان دارد که کیفیت محصولات رو به افزایش است. استراتژی کاهش قیمت در بازاریابی فقط با اطلاعات کامل و به روز امکان پذیر است و به کسب و کار ضرر نمی رساند.

بازاریابی

عامل سود

فروش یا کاهش قیمت به افزایش فروش منجرب می شود، حتی اگر سود خیلی کمی روی محصولات به دست آورید با فروش فراوان این مشکل برطرف خواهد شد. افزایش قیمت باعث خلق نوعی تصور در مشتری می شود که در حال به دست آوردن سود فراوان هستید و فروش بالایی دارید. قیمت های مختلف را در مناطق مختلف جغرافیایی چک کنید.

قیمت گذاری رقابتی

ممکن است قیمت های تان روی قدرت تان و روی رقبا تاثیر بگذارد. اگر سهم بزرگی در بازار دارید و می توانید با پایین آمدن قیمت ها سود فراوانی به دست آورید قیمت را کاهش دهید. کاهش قیمت باعث می شود رقابت با شما در بازار سخت شود. ارائه قیمت کالاها کمتر از بازار باعث فراری شدن رقبا می شود بعد از کنار رفتن رقبا قیمت خود را افزایش دهید. استراتژی کاهش قیمت در بازاریابی نیازمند اطلاعات فراوانی ست تا باعث موفقیت در تجارت شود.




منبع : www.cstland.com



www.karfarmanews.irکارفرمانیوزپایگاه اطلاع رسانی کارفرمایان