کارفرمانیوز - با توجه به نزدیک شدن به پایان سال و لزوم اخذ تسویه حساب و سند پرداخت در خصوص عیدی و پاداش کارکنان،در این پست نحوه محاسبه عیدی پرسنل با یک سال کامل کارکرد و کمتر از یک سال را شرح می دهیم که امید است مورد توجه کارفرمایان و مدیران گرامی قرار گیرد.

نحوه محاسبه عیدی و پاداش سال 98 در صورت یکسال کامل


حداقل دستمزد روزانه مصوب 97

371,352 ریال

میزان حداقل عیدی

حداقل دستمزد روزانه × 60

میزان حداکثر عیدی

حداقل دستمزد روزانه × 90

 


کلیه کارگاه های مشمول قانون کار مکلفند به هر یک از کارگران خود به نسبت یک سال کار معادل شصت روز آخرین مزد ، بعنوان عیدی و پاداش بپردازند. مبلغ پرداختی از این بابت به هر یک از کارکنان نبایستی از معادل نود روز حداقل مزد روزانه قانونی تجاوز کند .

تبصره ۱- مبلغ پرداختی به کارکنانی که کمتر از یکسال در کارگاه کار کرده‌اند باید به ماخذ ۶۰ روز مزد و به نسبت ایام کارکرد در سال محاسبه گردد. مبلغ پرداختی از این بابت برای هر ماه نباید از یک دوازدهم سقف تعیین شده در فوق تجاوز نماید .
تبصره ۲- در کارگاه هائی که مطابق رویه جاری کارگاه بیش از مبالغ فوق پرداخت می نمایند. عرف کارگاه معتبر خواهد بود .

به این ترتیب با توجه به اینکه بر اساس مصوبه شورای عالی کار برای سال 97 ، حداقل دستمزد روزانه کارکنان مشمول قانون کار برای سال 97 معادل 371,352 ریال تعیین شده، بنابراین حداقل عیدی پرداختی برای کارکنانی که یکسال کامل در واحد مربوطه مشغول به کار بودند، 2 میلیون و 228 هزار و 112 تومان و سقف عیدی سال 98 نیز 3 میلیون و 342 هزار و 168 تومان است.

میزان عیدی و پاداش سالانه حداقل معادل ۶۰ روز و حداکثر معادل ۹۰ روز  همان سال است.


مبلغ پرداختی عیدی و پاداش سال 98 به کارکنانی که کمتر از یک سال در واحد یا کارگاه مربوطه مشغول به کار بوده‌اند، به مأخذ ۶۰ روز مزد و به نسبت ایام کارکرد در سال محاسبه می‌شود.

نحوه محاسبه مبلغ عیدی 98 به نسبت تعداد ماه کارکرد با در نظرگرفتن حداقل مزد ماهیانه 1,111,269 تومان (مصوب شورای عالی کار): مزد ماهیانه ضربدر ۲ تقسیم بر ۱۲ ضربدر تعداد ماه کارکرد.



عیدی سال 98



www.karfarmanews.irکارفرمانیوزپایگاه اطلاع رسانی کارفرمایان