کارفرمانیوز - یکی از زمینههایی که اکثر افراد جامعه در آن مشترک هستند، کار در اداره، برخورد با مافوق و سیاستهای کاری و اداری است.اگر شما کارفرما هستید، بهتر است این ۱۲ ویژگی ضروری را برای رسیدن به موفقیت و فتح قلهها در زمینه کاری خود داشته باشید یا برای کسب این خصوصیات تلاش کنید. ایجاد هماهنگی در فضای کار یک امتیاز نیست، بلکه امری ضروری است.بهتر است هر کارفرمایی این مطلب را مطالعه کند. اگر شما کارمندی هستید که رئیس خود را ستایش میکنید، این مطلب را با او به اشتراک بگذارید. یا اگر گمان میکنید رئیستان نکته ای هر چند کوچک در جهت پیشرفت در کسب
و کار از این مقاله خواهد آموخت، خوب، به دنبال راهی مناسب برای ارائه این نکات به او باشید.
مثبت فکر کنید.
قدرت روانشناسی مثبت را درک کنید، به هر موقعیت به چشم فرصتی برای یادگیری بنگرید.
صادق باشید.
صادق باشید، و به کارمندان خود حقیقت را بگویید حتی اگر خیلی تلخ است یا ممکن است آنها را ناراحت کند.
محول کردن.
بدانید چه وقت باید کارمندان خود را تنها بگذارید، در برابر این وسوسه که میگوید باید تمام بخشهای کار را کنترل کنید مقاومت کنید.
گفتگو کردن.
بسیاری از مسائل موجود در یک سازمان ناشی از فقدان ارتباطی موثر بین اعضاء یا عدم گفتگوی صحیح آنها با یکدیگر است.
تیم خود را سازماندهی کنید.
کل اعضای تیم را متمرکز نگاه دارید، و آنها را برای رسیدن به هدف مورد نظر سازماندهی کنید.
الهام بخش باشید.
برای اینکه کارمندانتان نیز مانند شما به شرکت علاقهمند باشند و به اندازه شما خواهان پیروزی و پیشرفت آن باشند، سعی کنید به آنها قوت قلب بدهید و الگویی برای کارمندان خود باشید.
تعادل برقرار کنید.
زمانی که افراد بتوانند بین زندگی و کار خود تعادل برقرار کنند، بهتر میتوانند وظایف خود را انجام دهند.
اعتبار بدهید.
هنگامی که به کارمندان خود بها دهید و برای آنها احترام قائل باشید، اعتماد به نفس آنها بیشتر میشود و در نتیجه بهرهوریشان در محل کار دوچندان میشود.
کارمندان خود را برای رشد و پیشرفت تشویق کنید.
اگر خواهان نیروی کاری توانا هستید و میخواهید پتانسیل کارمندانتان به طرز چشم گیری افزایش یابد، به آنها دلگرمی دهید و در حد توانتان امکاناتی را در جهت رشد و ترقی هر چه بیشتر آنها فراهم کنید.
تحسین کنید.
سپاس گذار کارمندان خود باشید حتی برای کوچکترین کارهایی که برای پیشرفت شرکت انجام میدهند.
مربی باشید.
سعی کنید بیشتر یک مربی باشید تا یک رئیس یا کارفرما. به جای اینکه به کارمندان خود بگویید چه کار کنند روش صحیح انجام وظایفشان را نشان دهید.
منصف باشید.
سعی نکنید با تضعیف روحیه بقیه اعضای تیم خود را محبوب نشان دهید.
شما چه فکر میکنید؟ از نظر شما یک کارفرمای خوب باید چه ویژگیهایی داشته باشد؟
منبع : www.4farda.com