کارفرمانیوز - عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از حذف مدرک تحصیلی از فرآیند استخدام به منظور بهبود وضعیت اشتغال کشور خبر داد.

رضا شیران خراسانی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اعلام کرد بر اساس تصمیم کمیسیون مشترک، مدرک تحصیلی از فرآیند استخدام دولت حذف شده و معیار سن بین ۲۰ تا ۴۰ سال در نظر گرفته شده است. وی حذف مدرک تحصیلی از فرآیند استخدام را عاملی موثر در استفاده‌ی جوانان از فرصت‌های شغلی کشور دانست و گفت:

با این مصوبه‌ی کمیسیون مشترک، به گونه‌ای تبعیض برداشته شده است؛ ممکن است دستگاهی به نیرویی نیاز داشته باشد که مدرک تحصیلی فوق دیپلم اما سن وی ۳۸ سال باشد که در این رابطه با توجه به قانون سابق امکان استخدام تعداد زیادی از داوطلبان استخدام به دلیل شرایط سنی امکان‌پذیر نبود اما با مصوبه‌ی کمیسیون مشترک این تبعیض برداشته خواهد شد.

مدرک تحصیلی

وی همچنین حذف شرط مدرک تحصیلی از فرآیند استخدام را به نفع صندوق‌های بازنشستگی دانست و اضافه کرد به‌عنوان مثال فردی که در ۲۰ سالگی استخدام شده در سن ۵۰ سالگی بازنشسته می‌شود و صندوق‌ها باید ۲۵ سال مستمری پرداخت کنند. درصورتی‌که اگر نیرویی در ۳۵ سالگی استخدام شود در ۶۵ سالگی بازنشسته می‌شود و صندوق‌ها به عمر مفید توجه داشته و ۱۰ سال نسبت به متوسط عمر مفید مستمری پرداخت می‌کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی حذف شرط مدرک تحصیلی از فرآیند استخدام را فرصتی برای بهبود اشتغال کشور دانست و نسبت به موافقت این مصوبه توسط نمایندگان در صحن علنی اظهار امیدواری کرد.



www.icana.ir


www.karfarmanews.irکارفرمانیوزپایگاه اطلاع رسانی کارفرمایان