کارفرمانیوز - معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار، با اشاره به اصلاح ماده ۱۳۲ قانون مالیات‌های مستقیم با هدف حمایت از کارآفرینان، از نهایی شدن بسته معطوف به کارآفرینی در آینده نزدیک خبرداد.

اخبار کارفرمایان


عیسی منصوری در مراسم روز جهانی کارآفرینی با اشاره به شرایط فعلی اقتصادی کشور که متأثر از مسائل بین‌المللی است، اظهار داشت: تعبیری وجود دارد مبنی بر اینکه بعد از رعد و برق، باران و پس از آن، هوا صاف می‌شود. کسی که در گذشته تجربه رعد و برق را داشته باشد، به این علم آگاه است که در دوران پس از رعد و برق و در زمان باران، چتر برمی‌دارد؛ اما این فرد امید دارد به اینکه به زودی هوا صاف می‌شود؛ شرایط فعلی کشور نیز مصداق همین تعبیر است.

وی ادامه داد: اتفاقی که در حال حاضر رخ می‌دهد، این است که مطمئن باشید از دوران باران به زودی عبور خواهیم کرد و به زودی دوره آسمان صاف فرا می‌رسد. بر این اساس، مطالعه‌ای از کشورهای پیشرفته نشان می‌دهد کشورهای شناخته شده‌ای که دوره گذار از اقتصاد را طی کرده‌اند، کشورهایی هستند که دوران بحران، تهدید سیاسی و مشکلات اقتصادی را طی کرده‌اند؛ بنابراین فردی که توانسته این دوره را مدیریت کند و به دوران پیشرفت برسد، قطعاً دوران سخت را گذرانده است که نمونه آنها هم، کشورهایی نظیر کره جنوبی، جزیره موریس و مالزی هستند که دوران باران را پشت سر گذاشته‌ و برای آنها دوره‌ هوا صاف فرا رسیده است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه در این دوران از اقتصاد، نیازمند پهلوانان اقتصادی هستیم، ادامه داد: ما وظیفه داریم کمترین موانع را برای کارآفرینان و پهلوانان اقتصادی ایجاد کنیم.

منصوری تأکید کرد: موانعی که از سوی کارآفرینی با آن مواجه هستیم، نشان‌دهنده‌ تعارض بین نظام اجرایی کشور و آنچه که به عنوان کارآفرینی از آن یاد می‌کنیم، است و این تعارض را باید برطرف کرد.

وی با تأکید بر اینکه نظام اجرایی و قاعده‌ تصمیم‌گیری و سیاستگذاری باید به گونه‌ای باشد که انباشت عوامل اقتصادی را در کنار تکنولوژی، به صورت همگام داشته باشیم، گفت: اگر این اتفاق به صورت همزمان رخ دهد، قطعاً به رشد اقتصادی می‌رسیم؛ به همین دلیل امروز کارآفرین ما با اطمینان اعلام می‌کند که وام نمی‌خواهد؛ اما متأسفانه ابزار ما برای حمایت از کارآفرین، وام است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با بیان اینکه ترتیبات نهادی و محیط نهادی را باید تغییر دهیم، افزود: ترتیبات نهادی به این معنا است که برای گمرک تعریف نشده که برای حمایت از بخش خدمات گردشگری، باید چه حمایت‌ها و تعرفه‌هایی را در نظر بگیرد که این یک آسیب است؛ ضمن اینکه تأمین اجتماعی و سازمان امور مالیاتی از نهادهایی هستند که موانع رشد کارآفرینی در کشور محسوب می‌شوند.

منصوری در بخش دیگری از اظهاراتش درباره برنامه‌های این وزارتخانه برای حمایت از کارآفرینان تصریح کرد: در جهت تبدیل سیاست‌ها به قانون، پیشنهاد بسته قانونی معطوف به کارآفرینی مطرح شده که به زودی نهایی می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه سیاست پرداخت تسهیلات به کارآفرین برای ۶۰ سال پیش است، اظهار داشت: برنامه ترویج و آموزش کارآفرینی را از سنین پیش از دبستان آغاز کردیم؛ همچنین اصلاح ماده ۱۳۲ قانون مالیات‌های مستقیم در راستای معافیت های مالیاتی با هدف حمایت از کارآفرین را در دستور کار قرار دادیم.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به پیشنهاد روش تأمین مالی برای عرصه‌های نوپا توسط سیستم بانکی، خاطرنشان کرد: امیدواریم تا پایان سال در خصوص تعیین تکلیف پیشنهادات مذکور، به یک سرانجام برسیم تا منجر به یک تحرک مولد در کشور شود.


www.karfarmanews.irکارفرمانیوزپایگاه اطلاع رسانی کارفرمایان