کارفرمانیوز _ در پی سئوالات بیمهشدگان درخصوص شرایط دریافت کمک هزینه
ازدواج، سازمان تأمیناجتماعی اعلام کرد: کمک هزینه ازدواج یکی از تعهدات
این سازمان است که به عنوان هدیه به بیمهشدگان اجباری واجد شرایط که
تشکیل خانواده میدهند پرداخت میشود.
به گزارش کارفرمانیوز به نقل از روابط عمومی سازمان تأمیناجتماعی، به استناد ماده 85 قانون تأمین اجتماعی بیمهشده در صورت احراز شرایط ذیل از کمک هزینه ازدواج بهره مند می شود :
1- بیمهشده ظرف 5 سال قبل از تاریخ ازدواج، حداقل به مدت 720 روز سابقه کار داشته و حقبیمه این مدت از سوی کارفرما پرداخت شده باشد.
2- در تاریخ ازدواج رابطه استخدامی بیمهشده با کارفرما قطع نشده باشد.
3- ازدواج اول بیمه شده باشد.
4- ازدواج دائم بوده و در دفتر رسمی ازدواج ثبت شده باشد .
همچنین مبلغ کمک هزینه ازدواج برابر است با مجموع حقوق و مزایای مشمول کسر حق بیمه ظرف 2 سال قبل از تاریخ ازدواج تقسیم بر 24، در صورتیکه مبلغ محاسبه شده کمتر از حداقل دستمزد تاریخ ازدواج باشد، مبلغ قابل پرداخت به حداقل دستمزد سال وقوع عقد افزایش می یابد.
لازم به ذکر است در صورتی که زن و شوهر هر دو بیمه شده سازمان تامین اجتماعی بوده و واجد شرایط باشند، پرداخت کمک هزینه ازدواج به هردو نفر انجام می پذیرد.
خاطرنشان می سازد، بیمه شدگان تامین اجتماعی که سالهای قبل ازدواج کرده اند و در زمان ازدواج شرایط فوق را داشته اند و کمک هزینه مذکور را دریافت نکرده اند می توانند برای دریافت آن اقدام کنند.
بیمه شدگان می توانند برای ثبت نام الکترونیکی دریافت تعهدات کوتاه مدت سازمان تامین اجتماعی از جمله کمک هزینه ازدواج به سایت این سازمان به نشانی www.tamin.ir بخش میز خدمت غیرحضوری مراجعه کنند.