اهمیت دیجیتال مارکتینگ این روزها بر کسی پوشیده نیست و این اهمیت تنها به دلیل رشد سریع آن نیست بلکه بدلیل این است که اساسا آینده کسب و کارها بستگی به بازاریابی دارد. در آینده نزدیک تمام اشکال بازاریابی سنتی در شکلی جدید و مطابق با بازاریابی دیجیتال کار خواهند کرد.همین امر لزوم توجه بیشتر کارفرمایان به مقوله دیجیتال مارکتینگ را طلب می کند که ما مطابق بضاعت خود سعی خواهیم کرد به این امر در آینده بپردازیم.


دیجیتال مارکتینگ


جهان به سرعت در حال حرکت به سوی دیجیتال شدن است و مردم روزانه و بصورت مداوم در حال استفاده از محصولات و محتوای دیجیتال هستند، شرکت ها شروع به بررسی اهمیت دیجیتال در کسب و کار خود نموده اند و آن را مقوله ای جدی و ضروری می دانند.


در حالی که بدون شک برخی از افراد نسل های قدیم تاسف از دست دادن اشکال سنتی روزنامه، مقالات و کتاب ها را می خورند، نسل جدید با اینترنت ، تلفن و تلفن همراه و کلیه وسایل دیجیتال بزرگ می شوند و بی صبرانه منتظر ابعاد دیگر دنیای دیجیتال هستند.


اهمیت دیجیتال مارکتینگ این روزها بر کسی پوشیده نیست و این اهمیت تنها به دلیل رشد سریع آن نیست بلکه بدلیل این است که اساسا آینده کسب و کارها بستگی به بازاریابی دارد. در آینده نزدیک تمام اشکال بازاریابی سنتی در شکلی جدید و مطابق با بازاریابی دیجیتال کار خواهند کرد.


دیجیتال مارکتینگ روشی, سریع  وعلمی تر و با کارایی بالاتری نسبت به روش های قدیمی است.


دیجیتال مارکتینگ


برخی از مرسوم ترین روش های بازاریابی دیجیتال عبارتند از:


وب سایت-بلاگ– سئو و محتوا-تبلیغات اینترنتی-ویدیو -تبلیغات کلیلکی-ایمیل مارکتینگ-شبکه های اجتماعی


اجازه بدهید در ادامه برخی از دلایل لزوم استفاده از دیجیتال مارکتینگ را برجسته تر کنیم


به آمار و درصدهای زیر دقت کنید:


به‌طور متوسط 60% زمان روزانه بازاریابان، به فعالیت‌های بازاریابی دیجیتال اختصاص دارد.


در سال 2016 حداقل 50% کمپانی‌های فعال، بخش بازاریابی محتوایی راه‌اندازی خواهند کرد.


50% از شرکت‌های بزرگ در بازاریابی دیجیتال هزینه می‌کنند، اما برایش برنامه‌ای ندارند!


80% درصد کاربران پیش از خرید اجناس، به تحقیق و بررسی در شبکه‌های اجتماعی می‌پردازند.


احتمالا با خواندن آمار و درصدهای بالا لزوم دیجیتال مارکتینگ و چرایی آن برایتان روشن شده است.


حال سوالی که پیش می آید این است که دیجیتال مارکتینگ چه مزایایی دارد :


بازاریابی دیجیتال مقرون به صرفه تر از بازاریابی سنتی است :

یک ایمیل یا یک کمپین در رسانه های اجتماعی می تواند همان پیام تبلیغات تلویزیونی را با هزینه کمتری به همان تعداد و حتی شاید بیشتر برساند.از طرفی کمپین های شبکه های اجتماعی می تواند به مخاطبان وسیع تری دست یابد.


نتایج قابل پیگیری و اندازه گیری است :


پیگیری نتایج تبلیغات و بازاریابی دیجیتال راحتتر است. با نرم افزارهای گسترده و دقیق می توان نتایج عملیات و کمپین ها را پیگیری و تحلیل کرد.


انعطاف‌پذیر است :


آگهی های موجود در شبکه های تلویزیونی و رادیویی محدود به مکان و زمان هستند و پس از مدتی دیگر به راحتی قابل دسترسی نیستند و اگر کسی بخواهد مجددا آنها را ببیند باید به آرشیو های صداوسیما مراجعه کند اما تبلیغات آنلاین به راحتی در هر زمانی در دسترس هستند به عبارتی تاریخ انقضا ندارند.



منبع نوشتار : تحلیل نگر


کارفرمانیوز پایگاه اطلاع رسانی کارفرمایان