‌ ‌ ‌


🚨 #قابل_توجه_کارفرمایان_عزیز 🚨



🔺 در تمامی انواع قراردادها و یا فیش حقوقی و ... می بایستی تمامی عناوین حق السعی و مزایای قانونی به تفکیک و بهمراه مبالغ پرداختی آن درج گردد.

در صورت عدم انجام این تکلیف،حتی در صورت پرداخت حقوق بالای حداقل قانون کار،ادعای کارفرما در خصوص پرداخت مزایای عیدی و پاداش،ذخیره مرخصی،حق سنوات و ... در درون مزد پرداختی از سوی محاکم کار پذیرفته نخواهد گردید.


🔺 متن تسویه حساب پرسنل که در اکثر شرکت ها با مضمون "اینجانب کارگر شرکت x اقرار می نمایم کلیه حق و حقوق خود از قبیل حقوق و عیدی و سنوات و ... را از کارفرما آقای y دریافت نموده ام و طلبی از او ندارم" فاقد وجاهت قانونی بوده و در مراجع حل اختلاف وزارت کار پذیرفته نخواهد شد.


🔺 چنانچه در اثر عدم رعایت موارد ایمنی و عدم تهیه وسایل حفاظت کننده،که ناشی از اهمال و بی مبالاتی کارفرما تلقی می گردد،حادثه ای برای کارگر اتفاق افتد کارفرما موظف است کلیه خسارات وارده از قبیل هزینه های درمان،دیه و ... را پرداخت نماید و اگر این حادثه منجر به از کارافتادگی گردد نامبرده تنها با پرداخت یکجای ده سال مستمری کارگر به تامین اجتماعی معاف خواهد شد.در این مورد یعنی رعایت ایمنی در کارگاه ها،حتی کارگاههای خانوادگی نیز مطابق قانون مستثنی نخواهند بود.


🔺 از منظر بسیاری از مردم،کارگر کسی ست که تنها به کارهای بدنی (فیزیکی) برای کارفرما می پردازد در حالیکه این تصور عرفی کاملا اشتباه بوده و از منظر قانون حتی کسی که فکر خود را در اختیار کارفرما قرار می دهد و هیچگونه کار فیزیکی انجام نمی دهد کارگر محسوب گردیده و مستحق دریافت کلیه حقوق و مزایای قانونی ست.


🔺  به خاطر داشته باشید اثبات این که بین شما و طرفتان رابطه کارگر و کارفرمایی برقرار نبوده،بدون قرارداد و تعریف درست از رابطه کاری،در محاکم کار تقریبا غیرممکن بوده که توجه بیشتری را در این امر طلب می کند.نکته مهمتر این که عنوان یک قرارداد،ماهیت آن را تعیین نمی کند و کارفرمایانی که برای فرار از بار مسئولیت با کارگر خود قرارداد پیمانکاری ! منعقد می کنند،محکوم به شکست در محاکم کارند.




#کارفرمانیوز_پایگاه_اطلاع_رسانی_کارفرمایان